تئاتر چند رسانه ای با نگاهی به تجربیات دو کارگردان معاصر گی کاسیه و رومئو کاستلوچی - پروژه عملی:کارگردانی تئاتر،«گلهای میخک،باجه»
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
- نویسنده بنفشه اعرابی
- استاد راهنما فرهاد مهندس پور
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1389
چکیده
تئاترامروز، برای بیان خود، شیوه های نوینی را برگزیده، که از تنوع بسیاری برخوردار است، البته این شیوهها، ریشه و پیشینه های زیادی دارند. در این پژوهش، یکی از این شیوهها با عنوان تئاتر مولتی مدیا، ریشه ها، تکنیک ها و کاربردهای رسانه در تئاتر با نگاهی به آثار دو کارگردان معاصر، رومئو کاستلوچی و گی کاسیه بررسی شده است. این پژوهش شامل سه فصل، نتیجه گیری و سه پیوست است. در فصل اول به پیشینه های تئاتر مولتی مدیا و تعاریف پرداخته شده است؛ در فصل دوم رسانه های مختلف مانند ویدئو آرت، عکاسی، فیلم و رسانه های اینتراکتیو مورد بررسی قرار گرفته اند و در فصل سوم پس از نگاهی به سوابق هنری رومئو کاستلوچی و گی کاسیه شیوه های اجرایی این دو هنرمند، مورد بررسی قرار گرفته و شباهت ها و تفاوت هایشان، مشخص شده است. در پایان نیز به یک نتیجه گیری و جمع بندی کلی اشاره شده است. در پیوست "الف" یک روایت تصویری از آثار این دو کارگردان معاصر، در پیوست "ب" یک مصاحبه با رومئو کاستلوچی و در پیوست "ج" یک مصاحبه که با تعدادی از هنرمندان فعال در حوزه تئاتر مولتی مدیا در آمریکا انجام شده، ارائه شده است. این پژوهش ادعا می کند که تئاتر مولتی مدیا، یکی از روشهای اجرایی تاثیر گذار مدرن است که هم می تواند مخاطبان را جذب کند و هم بر اصول بنیادین تئاتر استوار باشد.
منابع مشابه
مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure
کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...
متن کاملکار کارگردان با بازیگران (در تمرینات دو کارگردان حرفه ای تئاتر امروز ایران) – پروژه عملی: کارگردانی نمایش« تاریکی همچون رویا »
چکیده: کارگردان و بازیگر هر کدام دارای جایگاهی ویژه در تئاتر هستند و وظایفی مشخص دارند. اگر چه تا پیش از سده ی نوزدهم میلادی، نمایش نامه نویس و یا بازیگر اصلی نمایش، وظایفی شبیه به آن چه بر عهـده ی کارگردان امروزی است، داشته و امور مربوط به نمایـش را سر و سـامـان می داده است، اما در سال های پایانی سده ی نوزدهم این کارگردان است که جایگاه خود را به عنوان کسی که می تواند بر همه چیز اشراف داشته ...
15 صفحه اولارتباط کارگردانی و طراحی لباس در تئاتر معاصر ایران (با تأکید بر تجربیات چند کارگردان تئاتر ایران در دهه ی هشتاد) - پروژه عملی: کارگردانی نمایش «پیش از بمباران» نوشته محمد رحمانیان
بخش مهم کاستی های طراحی لباس در تئاتر ایران به سطح آموزش و دانش طراحی لباس در تئاتر بر می گردد. کمبود طراحان لباس کارآزموده، نبود دروس آموزشی طراحی لباس برای دانشجویان رشت? کارگردانی تئاتر و واحدهای درسی ناکافی برای دانشجویان رشت? طراحی صحنه و لباس تئاتر، نهایتا به افت کیفی طراحی لباس در تئاتر ایران می انجامند. متاسفانه هنوز با گذشت زمانی نزدیک به چهل سال از راه اندازی رشت? طراحی صحنه در دانشکد...
15 صفحه اولکارگردان و گزینش نشانه ها در تئاتر
نشانه شناسی، بررسی علمی نشانه و کارکرد آن می باشد. مطالعات نشانه شناسی درام و تئاتر از اواخر دهه هفتاد با کیر الام، تادیوس کوزان، آن برسفلد، آندره هلبو و مارکو مارینیس آغاز شده است. آنها نحوه ایجاد معانی و ارتباط آنها را از طریق نظامی از نشانه های تاویل پذیر بررسی می کنند. نظامی که تماشاگر را نیز چون یک دلالت کننده به حساب می اورد. نشانه شناسی شیوه نگرش جدیدی را پیش روی کارگردان می گشاید و وی ر...
متن کاملکارگردان تئاتر در جامعه و عصر حاضر
یک فروغ رخ ساقی است که درجام افتاد هدف از به رشته تحریر د رآوردن مطالبی چند پیرامون موقعیت کارگردان و ارائه روشی دیگر در خصوص آن ‘ نیاز جامعه تئاتری ایران به بررسی شیوه کارگردانی و نقش کارگردان در تئاتر است . شناخت و به کارگرفتن روش و شیوه کارگردانی به نظر نگارنده یکی از ضروریات تئاتر ایران است. تئاتر به معنی آنچه که امروزه در بین صاحبنظران این هنر متداول است . قبل از شروع نگارش تاریخ آغاز ش...
متن کاملانگاره کارگردان در تئاتر پست دراماتیک (با نگاهی ویژه به نظریه اجرای ریچارد شکنر)
در سلسله مراتب تئاتری کارگردان یک عنصر تازه وارد محسوب می شود که تنها حاصل یک قرن است.نیاز به کارگردان در بسیاری از جنبش های تئاتری اواسط قرن نونزدهم آغاز شد و فردی تنها برای کنترل کردن، هماهنگی و ترکیب عوامل صحنه پا به عرصه گذاشت. این در حالی است که با گذشت یک قرن، همسو با رشد روز افزون صنعت، تکنولوژی و رسانه، گرایشات نوین کارگردانی در پیوند زدن تئوری های نو با عمل به وجود آمد و اجرا به عنوان ...
15 صفحه اولمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023